تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

روش صحیح بسته بندی اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی

آیا قصد حمل اثاثیه منزل را دارید؟ آیا با روش صحیح بسته بندی اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی آشنا هستید؟ فوت و فن روش صحیح این کار را از ما بخواهید.

همیشه انتقال از یک منزل به منزل تازه با شور و شعف و هیجان همراه است. مهم نیست منزل تازه در کجا واقع شده و خانه ای که به آن عزیمت می کنید ، چه کیفیتی دارد. همیشه همراه با منتقل شدن از یک خانه به خانه جدید ، رستاخیزی دوباره در روح و جان ساکنان منزل تازه برپا می شود. برای این که شور و شعف ذاتی نقل و انتقال به منزل جدید را با آسیب رساندن به اثاثیه و لوازم با ارزشتان خراب نکنید و سرمست و شاد در منزل تازه مستقر شوید ، روش صحیح بسته بندی اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی را یاد بگیرید و انتقال باری ایمن و مطمئن را تجربه کنید.

بسته بندی لوازم شرکت

روش صحیح بسته بندی اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی

اسباب کشی با وجود این که کاری سخت و طاقت فرسا است و به دقت ، مهارت و حوصله زیاد نیاز دارد ، اما  کاری پر هیجان و با نشاط نیز هست. اگر با اصول بسته بندی و چیدمان اثاثیه آشنا باشید ، خواهید توانست اسباب کشی ایمن و مطمئن را داشته باشید.

در هنگام اسباب کشی حساس ترین و وقت گیرترین کار مربوط به چگونگی بسته بندی اثاثیه منزل است. لوازم منزل هم حساس و قابل شکستن یا خراشیده شدن هستند و هم گران قیمت و با ارزش. بنابراین چگونگی بسته بندی لوازم هنر و مهارتی است که اگر از آن برخوردار باشید ، خواهید توانست با سلامت و امنیت کامل کار اسباب کشی را با موفقیت به انجام برسانید و از این بابت به خودتان افتخار کنید.

مراحل مختلف بسته بندی صحیح اثاثیه منزل در هنگام اسباب کشی

مراحل زیر را برای قرار دادن لوازم منزل در بسته ها رعایت کنید. این نکات ریز و جزئی هستند اما تاثیر مثبت فراوانی در انتقال ایمن بار اثاثیه شما خواهند داشت.

باربری و اتوبار صداقت بار

کارتون ها را درست بسته بندی کنید

کارتون های مناسب و محکم را تهیه کنید. دقت کنید برای وسایل خیلی سنگین کارتون مناسب داشته باشید ، اگر کارتون شما خیلی بزرگ باشد در زمان جابجایی با مشکل برخورد خواهی کرد.بهتر است در کارتون های بزرگ لوازم سبکتر و در کارتون های محکم و با اندازه متوسط وسایل سنگین و شکستنی را به دقت بسته بندی کنید.

در زمان بسته بندی اثاثیه و گذاشتن آنها در کارتون ها روی هر کارتون بنویسید که چه چیزی داخل آن کارتون قرار گرفته است. همچنین بنویسید آن کارتون مربوط به چه کسی یا کجا است. اثاثیه را قبل از بسته بندی تمیز کنید و لوازم به درد نخور و از کار افتاده را از وسایل قابل حمل جدا کنید. تا بار اضافی و به درد نخور و دست و پا گیر نداشته باشید.

ظروف شکستنی و سنگین را به دقت بسته بندی کنید  

در هنگام بسته بندی بین ظروف شکستنی از ورقه های کاغذ باطله ، دستمال نرم و یا حوله های مناسب یا اگر در دسترس بود نایلون های حباب دار استفاده کنید. دقت کنید بین فضاهای خالی کارتون و بین وسایل با پارچه یا وسایل نرم محکم شود.  تا در هنگام حمل و انتقال بر اثر حرکت دادن و تکان خوردن کارتون ها ، لوازم داخل آن ها به هم برخورد نکند و نشکند.

لوازم مشابه را با هم بسته بندی کنید

برای نمونه داروها را با وسایل ریز آشپزخانه درون یک کارتون جاسازی نکنید. در موقع خالی کردن و جاسازی وسایل در منزل نو به مشکل برمیخورید. بهتر است از قاطی شدن وسایل پیشگیری کنید.

لباس ها را در کارتون های رگال دار جاسازی کنید

کارتون های رگال دار دارای رخت آویز بوده و از چروکیده شدن و نامرتب بودن پوشاک شما جلوگیری می کنند. با این کار در موقع تخلیه و جاسازی در منزل تازه کار شما آسان و راحت خواهد بود. می توانید بر اساس همان فرمی که می خواهید در منزل جدید لباس ها را استقرار دهید ، درون کارتون ها با رخت آویز لباس ها را بچینید. با این کار در زمان خود صرفه جویی کرده اید.

در بسته بندی بشقاب ها و ظروف شکستنی دقت کنید

در زمان بسته بندی دقت کنید اثاثیه شکستنی و سنگین را در بخش پایین کارتون مستقر و محکم کنید و لوازم سبک تر و کوچکتر را در بخش بالا قرار دهید. در چیدن بشقاب ها دقت کنید که در ته کارتون نباشد بلکه در بخش بالایی کارتون محکم قرار دهید و وسایل انعطاف پذیر مانند پارچه و دستمال های نرم قرار دهید. روی کارتون لوازم شکستنی بنویسید : شکستنی است با احتیاط حمل شود .

پایه مبل و سایر لوازم برقی را جداگانه بسته بندی کنید

اگر پایه مبل شما قابل جداسازی است ، آن را جدا کنید روی هر کدام بنویسید که مربوط به کدام مبل است. تا در صورت مستقر شدن در منزل نو با مشکل برخورد نکنید.

همین تکنیک را می توانید برای تابلوها ، قاب عکس ها و آینه ها به کار ببرید. وسایل جانبی هر وسیله را در نایلونی بگذارید و روی آن بنویسد که مربوط به کدام وسیله است. سپس نایلون را اگر امکانش بود درون کارتون همان وسیله قرار دهید. امکانش نبود ، همه نایلون ها را در یک کارتون جداگانه قرار دهید تا بعداً سریع به سراغش بروید. این تکنیک از گم شدن بخش های کوچک و جانبی وسایل جلوگیری می کند.

بسته بندی و چیدن وسایل را هر چه زودتر شروع کنید

منتظر هفته آخر برای حمل و نقل نمانید. از قبل که فرصت مناسب در اختیار دارید ، ریزه کاری های بسته بندی را با دقت و حوصله شروع کنید. با این کار زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت و بهتر و منظم تر کار را انجام خواهید داد.

آرایش و دسته بندی اثاثیه در هنگام مستقر کردن بار در خودرو حمل بار

در زمان حمل بار و مستقر کردن آن در ماشین حمل بار دقت کنید که به صورت بهینه و محکم چیدمان بار را انجام دهید. از لوازم مناسب برای محکم کردن وسایل استفاده کنید. با این کار از شکسته شدن و یا خراش برداشتن لوازم پیشگیری می کنید.

همچنین در زمان حمل بار به داخل کامیون و همچنین انتقال اثاثیه از کامیون به داخل منزل جدید ، دقت و صبر کافی داشته باشید.

چیدمان صحیح اثاثیه منزل پس از اسباب کشی

پس از آن که به سلامتی و امنیت اثاثیه در منزل تازه استقرار یافت ، گام های زیر را به دقت رعایت کنید.

قدم اول : کارتون های اثاثیه را به صورت مرتب بچینید. با توجه به نوشته روی هر بسته ، بسته ها را در محل  مناسب خود قرار دهید تا سر فرصت آن ها را باز کنید و مرتب کنید.

قدم دوم : در مرحله بعد تجهیزات الکتریکی و مکانیکی  (برق، آب و گاز ) منزل تازه را جک کنید. تا از صحت و سلامتی آن ها اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از سیستم گرمایشی و سرمایشی و آب و برق ساختمان ، نسبت به اتصال لوازم برقی مثل یخچال و تلویزیون به برق ، وصل کردن شیر اجاق گاز و مستقر کردن لوازم برقی اقدام کنید.

قدم سوم: کل ها را در جای مخصوص مستقر کنید

اجراء بزرگ را در جای مناسب خود مستقر کنید و اشیاء ریز و جزئی را برای فرصت مناسب نگه دارید. بنابراین اتاق خواب ها که به زمان کمتری برای مرتب کردن نیاز دارند را مرتب کنید. سپس نوبت به پذیرایی و آشپزخانه می رسد. لوازم درشت پذیرایی را در جای مناسب مستقر کنید و به سراغ آشپزخانه بروید.  آشپزخانه هم به دقت زیاد نیاز دارد و هم زمان بر است. پس با صبر و حوصله تمام لوازم را با آرامش از بسته ها در بیاورید و آن ها را در داخل کابینت ها جاسازی کنید.

بسته بندی اثاثیه در منزل قدیمی و جاسازی آن در منزل جدید را افراد خانواده بهتر از هر کس دیگری می تواند انجام دهد. اما مرحل وسط یعنی انتقال بار از منزل قدیمی و استقرار آن در منزل نو کار هر کسی نیست. این کار هم به قدرت بدنی نیاز دارد و هم به دانش و تخصص مناسب نیازمند است. بنابراین باربری صداقت بار در شهر تهران دارای نیروی ماهر و متخصص در زمینه حمل و انتقال بار می باشد.

صداقت بار ارائه دهنده تمام خدمات باربری

در باربری صداقت بار انواع مختلف تجهیزات بسته بندی و چیدمان بار و ماشین های مجهز در اندازه های مناسب برای خدمت رسانی به هموطنان گرامی در 24 ساعت شبانه روز آماده است. از طریق زیر می توانید با این باربری تماس برقرار نمایید و سفارش حمل بار مطمئن و ایمن را صادر نمایید. صداقت بار حمل باری ایمن را برای همه هم میهان گرامی آرزومند است.

3.6/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *