تلفن تماس خط ویژه 1786 (داخل تهران) تلفن تماس دیگر شهرها 02144360360

وقتی که نام اسباب کشی به میان می آید؛ سخت ترین کارهای دنیا را در ذهن خود مرور می کنیم. در مجموع جا به جایی لوازم منزل در دو موضوع انجام می شود، در اول کار برای طراحی داخلی و بعد برای تغییر محل سکونت؛ در این مطلب سعی می کنیم تا با ترفندهای یک اسباب کشی آسان آشنا شویم و به کمک آن بتوانیم این کار سخت یعنی اثاث کشی را به آسانترین شکل ممکن انجام دهیم.

صداقت بار
اسباب کشی

1- سعی کنید برای خود از اسباب کشی یک غول نسازید

برای این که در هر کاری موفق شوید باید در ابتدا ترس را کنار بگذارید؛ پس به شما پیشنهاد می کنیم یک نفس عمیقی کشیده و کار خود را شروع کنید. سپس به دنبال تهیه یک لیست باشید تا دقیقاً بدانید در طول بسته بندی به چه وسایلی احتیاج دارید؛ از کارتن اسباب کشی برای بسته بندی گرفته تا چسب و ماژیک برای نوشتن روی کارتن ها و … . بدون شک وجود این لیست به شما در افزایش سرعت و عملیات بسته بندی اثاثیه منزل بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. اینکه لیستی جامع و کامل تهیه کنید به شما کمک می کند تا ذهن خود را به خوبی مدیریت کرده و دقیقاً بدانید که به دنبال چه چیزهایی هستید؛ پس حتماً با خیال راحت تری هم کار خود را انجام خواهید داد.

صداقت بار
جدا سازی لوازم غیر ضروری

2- کنار گذاشتن لوازم غیر ضروری زمان اثاث کشی

بعد از تهیه کردن فهرست کارها و لوازم خانه خود، حالا نوبت به پاک‌سازی لوازم و وسایل اضافی می رسد. بهتر است در حین بسته بندی، از دست وسایل اضافه خلاص شوید! چند کیسه زباله کنار دست تان بگذارید و در حین جمع و جور کردن در تمام خانه بچرخید و از شر همه وسایل بدون کاربرد که به آنها دیگر هیچ احتیاجی ندارید خلاص شوید. اسباب بازی های شکسته و درب و داغان، چراغ قوه های خراب، پازل هایی که تکه هایشان گم شده و هر آن وسیله ای که دیگر به درد هیچ یک از اعضا خانواده نمی خورد را دور بیندازید. به این نکته مهم حتماً دقت کنید که بعد از انجام این کارها، هیچ وسیله ای بعداً ناقص نماند. همین طور می توانید یک کار خدا پسندانه انجام دهید و لوازمی که دیگر به کار شما نمی آید را به کسانی که به آن احتیاج دارند، بدهید.

صداقت بار
دسته بندی لوازم منزل

3- در بهترین حالت اسباب کشی لوازم دسته بندی می شود

از مهم‌ترین کارهای یک اسباب کشی می توان دسته بندی لوازم آن را به شمار آورد، زیرا با این کار قرار دادن یک نظم ویژه و خاص در کار خودتان می تواند بهترین اقدام باشد. برای مثال بسته بندی ظروف شکستنی که در دکوراسیون آشپزخانه جای گرفته اند احتیاج به توجه بیشتری دارند، تا اندازه ای که توصیه می کنیم در ابتدای کار از بسته بندی این قسمت شروع کنید. با این کار توانستید یک تیر و چند نشان بزنید، علاوه بر اینکه ترتیب و سامان بخشیدن به کار مانع شکستن ظروف می شود و در نتیجه از هزینه های اضافی در این زمینه هم جلوگیری می کند.

برای این که از ضربه خوردن جعبه های ظروف شکستنی خودداری کنیم بهتر است در کف و دیواره های جعبه حوله های بزرگ را قرار دهیم. سپس از یک لباس یا حوله دیگر روی در جعبه و ظروف استفاده نمایید.

نکته مهم و قابل توجه: پیشنهاد مهمی که برایتان داریم این است که حتماً روی جعبه های ظروف شکستنی یک یادداشت بنویسید تا یادتان نرود محتویات داخل آن چیست. این کار به شما کمک بزرگی می کند تا وقتی به منزل جدید خود نقل مکان کردید و مشغول باز کردن جعبه ها شدید، با سرعت بیشتری جعبه مورد نظر خود را پیدا کرده و باز کنید.

انتخاب کارتن اسباب کشی
انتخاب کارتن اسباب کشی

4- بهتر است از لوازم مناسب اسباب کشی استفاده کنید

شما با کمک لوازم مخصوص اسباب کشی، قادرید کار خود را چندین برابر ساده کنید. مثلاً بهتر است از کارتن های رگال دار که مخصوص حمل کردن لباس ها می باشند، به راحتی البسه خود را جا به جا کنید.

5- استفاده از صندوق های مطمئن و امن از لوازم با ارزش

از دیگر نکات مهم بسته بندی جواهرات و لوازم باارزش است که حتماً باید توجه ویژه به آن داشت و هیچ وقت از آن غافل نشوید! زیرا این وسایل جزء اشیا حساس و قیمتی هستند. بهتر است از کیسه های محکم و جعبه های کوچک برای نگه‌داشتن امن جواهرات خود استفاده کنید. اگر می خواهید مطمئن تر شوید می توانید این جواهرات را به دوستان یا آشنایان خود بسپارید تا بعد از انجام شدن کارهایتان و مستقر شدن در خانه جدید آن را تحویل بگیرید.

نکته: هیچ گاه وسایل با ارزش خود را به پرسنل باربری نسپارید، بهتر است آنها را همیشه همراه خود داشته و در وسیله نقلیه تان تا خانه جدید جا به جا کنید.

6- از کودکان در اثاث کشی کمک بگیرید

دسته بندی کردن وسایل اتاق کودکانتان به آنها این احساس را می بخشد که در حال کمک کردن به والدین خود هستند. اسباب بازی آن ها از نوعی است که به راحتی شکسته نمی شوند. پس آنها را جوری دسته بندی کنید و در جعبه ها قرار دهید که بعداً به راحتی بتوانید آنها را داخل یک کمد بگذارید.

با این روش، خیال تان راحت می شود که اسباب بازی های فرزندانتان سالم مانده است. علاوه بر همه این حرف ها، بیرون آوردن تمام اسباب بازی ها از درون جعبه در منزل جدید بدون شک برای فرزندان شما کاری جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.

نکته: در روز اسباب کشی به علت جابه جایی وسایل سنگین و برای حفظ سلامتی کودکان شما، بهتر است مانع حضور شان شوید.

7- اطمینان پیدا کردن از انجام درست کارها زمان اثاث کشی

بعد از این که اسباب ها به خانه جدید انتقال یافت بهتر است، کمی استراحت کنید. سپس یک گشت دیگر در خانه قبلی بزنید تا مطمئن شوید چیزی جا نمانده است. گاهی نگاه کردن دوباره و مرور، ممکن است یک نکات مهم را به شما یادآوری کند. احیاناً اگر وسیله ای در این جستجو پیدا کردید آن را داخل یک جعبه قرار داده و یک یادداشت به عنوان بر چسب روی آن بزنید.

در ادامه اطمینان پیدا کنید که روی همه جعبه ها را نوشته زده اید. سپس لیست خود را باز چک کنید.

8- از دیگران کمک بگیرید

از آنجا که اسباب کشی کاری طاقت فرسا و سخت است، مسلماً انجام دادن آن به تنهایی کاری محال است. پس بهتر است از دوستان و آشنایان خود خم برای این کار کمک بگیرید. البته ما توصیه می کنیم به خاطر تخصصی بودن این کار، از کارگران متخصص اسباب کشی که در باربری ها آموزش دیده اند برای جا به جایی خود استفاده کنید.

با این کار دیگر تمرکزتان را روی کارهای دیگر به ویژه تقسیم وسایل که از اهمیت زیادی برخوردار است، می گذارید.

باربری و اتوبار صداقت بار

9- با باربری های معتبر تماس بگیرید

در پایان همه مواردی که در بالا ذکر شد نوبت به سفارش جا به جایی وسایل منزل تماس با باربری می رسد؛ بدون شک شما خیلی زحمت کشیده اید و حالا وقت آن است که مرحله نهایی را انجام دهید. بدون شک همه چیز به این مرحله بستگی دارد؛ بهتر است بگذارید زحمت های شما هیچ وقت هدر نرود پس در انتخاب بهترین باربری خیلی تلاش کنید. ما در صداقت بار این اطمینان را به شما می دهیم که بتوانید با بهترین ترفندها اسباب کشی ایده آلی داشته باشید.

10- استفاده کردن از مشاوره های شرکت های باربری

این روزها در فضای تبلیغات و وب سایت های اینترنتی، خیلی از شرکت های گوناگون که در زمینه ارائه خدمات باربری و اتوبار مشغول اند را می توان مشاهده کرد. اولین قدم برای شناخت یک شرکت خوب و مطمئن توجه به مشاوره و راهنمایی های این شرکت ها در حیطه جا به جایی اسباب و کالاها می باشد. به نحوی که امروزه تعداد زیادی از شرکت های باربری مانند اتوبار صداقت به صورت تلفنی آمادگی خود را برای ارائه مشاوره و پاسخگویی در زمینه همه موارد مرتبط به حمل و نقل اعلام می دارد.

2.2/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *